Adana (ÇÜHM) -
14.07.2016
Yrd. Doç. Dr. Gonca İnce “BALDAYA” İle “II. Vala Gedik” Ödülünün Sahibi Oldu.
İstanbul Gedik Üniversitesi, engelli bireylerin spor yolu ile topluma katılımına ve yaşam kalitelerinin arttırılmasına yönelik katkıda bulunan kişi ve kurumları Raffles İstanbul Otel – Zorlu Center’da düzenlenen Vala Gedik Ödülleri gecesinde ödüllendirdi. Çukurova Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Gonca İnce Özel Sporcular için Ballhanding Dans Yarışması ile “Yılın Özgün Projesi” ödülünün sahibi oldu…
Ülkemize yararlı hizmetlerde bulunmayı ilke edinmiş bir toplum gönüllüsü Vala Gedik anısına düzenlenen “Vala Gedik Ödülleri”, toplumda engelli bireylerin fiziksel aktivite aracılığı ile yaşam kalitelerini artırma konusunda farkındalığı geliştirmeyi amaçlıyor. |
Farklıyız Ama Eşitiz, Birlikte Daha Güçlüyüz…
“Farklıyız ama eşitiz, birlikte daha güçlüyüz” mottosu ile bu yıl ikincisi gerçekleştirilen ödül töreni sanat, iş ve spor dünyasından çok sayıda ünlü ismi bir araya getirdi.
İstanbul Gedik Üniversitesi Vala Gedik Ödül Komisyonu tarafından her yıl verilen ödüller bu yıl medyadan, iş dünyasına, özel kurum ve kuruluşlardan, sivil toplum örgütleri ve sporculara kadar 14 farklı kategoride sahiplerini buldu.
‘Yılın Özgün Projesi’ Ödülü BALDAYA İle Çukurova Üniversitesi’nin…
Özel Sporcular için Ballhanding Dans Yarışması (Baldaya) ile Çukurova Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Gonca İnce de ödül aldı. |
|
BALDAYA Nedir? Süreç Nasıl İşledi?
Çukurova Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (BESYO) Öğretmenlik Eğitimi Bölümü’nün ‘‘Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor’’ dersi kapsamında 4. sınıf öğrencilerine verilen proje. Ders olarak hazırlanan proje, engelli bireylerin sosyalleşmesine olanak tanıyarak geleneksel bir yarışma haline geldi. Proje Koordinatörü Yrd. Doç. Dr. Gonca İnce tarafından verilen ders kapsamında öğrencilere proje anlatılarak ballhandling hareketlerini içeren bir de seminer verildi. Daha sonra bu öğrenci grupları farklı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri’ne yönlendirilerek her bir eğitmenin, spor yapmasında sakınca olmayan bir zihinsel engelli öğrenci seçmesi istendi. Zihinsel engelli öğrencilere 5’er kişilik gruplarla 6 hafta boyunca haftada 2 gün yaklaşık 1’er saat ballhandling çalışmaları uygulandı. Bu kapsamda eğitmenler tarafından 1,5–2 dakikalık olan ballhandling dans koreografileri doğrultusunda uygulamalı eğitim verildi. 6. haftanın sonunda 1 günlük Özel Sporcular için “BALDAYA” düzenlenerek, gösteriler katılımcılara sunuldu. Engelli öğrencilerden oluşan takımlar, yarışmada farklı kostüm ve tasarımlarla koreografilerini müzik eşliğinde izleyenlere ve jüriye sundu. Yapılan yarışma sonucunda dereceye giren takımlara madalyaları verilirken katılımcılara da hediyeler dağıtıldı. |