Fakültemizin 2013 yılı içerisinde hayata geçirdiği ikinci proje, Avrupa Birliği tarafından finanse edilen ve Merkezi Finans ve İhale Birimi'nin yürütücülüğünde gerçekleştirilen "Özürlülerin Toplumsal Entegrasyonunun Geliştirilmesi" konulu çağrıya sunulmuştur. Ağustos 2013 itibariyle faaliyete geçen ve 1 yıl sürecek olan bu projemizde ise, engelli bireylerin karşılaştığı sağlık problemleri için ilk projemizde sağladığımız altyapı imkanlarına sosyal sorumluluk ve eğitim modüllerini dahil ederek çözümün güçlenmesini ve hızlanmasını sağlamayı hedeflemekteyiz. Hayata geçirilen projemiz ile hem proje ortaklarımız olan gönüllü hekimlerin, hem de Çukurova Üniversitesi’ndeki Akademisyenlerimizin bu eğitimleri almaları sağlanacaktır. Ayrıca bu eğitimler ile bölgemize kazandırmayı hedeflediğimiz bir diğer artı; Üniversitemizde yetiştirdiğimiz ve bundan sonraki dönemlerde mezun olacak her öğrencimizin bu konuda yetkin olması sağlanarak çarpan etkisinin genişletilmesidir. Ağustos 2014'de sonlanacak projemize AB tarafından sağlanan destek miktarı 85.631 Euro'dur.
Bu yıl hayata geçirdiğimiz bu iki projemiz haricinde 2014 yılına dayalı proje hedeflerimiz de bulunmaktadır. Planladığımız ve henüz yazım aşamaları devam eden projelerimizden ilki, AB ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ortaklığında yürütülen ve eleme aşamaları halen devam eden "Sektörel Yatırım Alanlarında Genç İstihdamın Desteklenmesi" konusu üzerinedir. Bu projemizdeki en önemli hedeflerimiz; Bölgedeki üniversite mezunu, lise veya daha düşük öğrenim düzeyine sahip işsiz veya okulu terk eden gençlere, engeli işsizlere veya eğitimine devam eden gençlere Ç.Ü Diş Hekimliği Fakültesi bünyesinde proje süresince yeni istihdam olanağı sağlamaktır. Projemizde Ç.Ü’nin Türkiye’nin dördüncü büyük kampüsüne sahip olması ve kampüsün eşsiz manzarasının okul yaşantısını yarıda bırakmış gençleri özendirici nitelik taşıması özellikleri kullanılarak gençlerin eğitime devamlılığının desteklenmesi, böylelikle bölge kalkınmasına katkı sağlanması hedeflenmektedir. Ayrıca Tubitak 1601 programı doğrultusunda "Üniversitelerde Girişimcilik Sertifika Programı Oluşturulması ve Yürütülmesi" konulu çağrı programına başvuru için Fakültemiz Projeler Birimi halen çalışmalarına devam etmektedir.
Bu projemizde kaleme aldığımız temel hedefimiz, öğrencilere iş yaşantılarına atılmadan önce çeşitli girişimcilik ve yenilik eğitimleri vererek Ar-Ge kültürünü onlara aşılamak ve Bölgemizdeki potansiyel girişimcileri ortaya çıkarmaktır.
Fakültede günde kaç hastaya bakılıyor, hastalar randevu konusunda kolay ulaşabiliyor mu?
Fakültemize 2013 yılının başından Eylül ayının ortasına kadar 93.061 hasta ağız ve diş sağlığı konusunda tedavi hizmetleri almak için başvurmuştur. Bu rakamdan yola çıkacak olursak ayda 10.340, günde yaklaşık 500 hastanın kliniklerimize başvurduğunu söyleyebiliriz. Ortodonti tedavisi görmek isteyen ve acil vakalar dışındaki hastalara 15-30 gün içerisinde randevu verebiliyoruz. Bu süreleri daha erkene çekebilmek için fiziki alt yapımız yeterli, ancak Öğretim Elemanı açısında yetersiz durumdayız. Öğretim Üyesi sayımızın ve DUS kontenjanlarımızın mutlak sürette arttırılması gerekmektedir.
Çukurova Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi'ni diğer üniversitelerin diş hekimliği fakültelerinden ayıran ön plana çıkaran faktör nedir?
Fakültemiz Ağız ve Diş Sağlığı konusunda tüm Anabilim Dallarında uzman doktoru bulunan bölgemizdeki en üst düzey hastane konumundadır. Ayrıca tedavi hizmetlerini verebilecek yeterli modern alt yapıya sahiptir. Güney ve güneydoğu illerinden (Mersin, Adana, Niğde, Hatay, Osmaniye, Gaziantep, Adıyaman, Kahramanmaraş, Şanlıurfa, Malatya) ileri derecedeki Ağız ve Diş sağlığı tedavileri için fakültemize gelmekte ve bu gelen hastalara her türlü tedavi hizmeti verilebilmektedir. Fakültemizin genç ve dinamik öğretim üyesi kadrosu diğer öne çıkan faktör olarak görmekteyim.
Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?
Çukurova Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi olarak taahhüdlerimiz; Fakültemizde sunulan sağlık hizmetlerinin uygulanması, geliştirilmesi ve etkinliğinin sürekli iyileştirilmesi için daha çok çalışmak ve istek, beklenti ve eleştirileri dikkate alarak bizden beklenen eğitim ihtiyacını en üst ve çağdaş düzeyde karşılamaktır.
|