Çukurova Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Kibar ise, kongrenin ana teması olan “Yüksekeğitimde Program Geliştirme Çalışmaları”nın, Bologna süreciyle birlikte gündeme gelen yüksekeğitimde kalite sorununa ışık tutması açısından önemli olduğunu söyleyerek başladı konuşmasına.
“YÖDEK ve EPDAD Eğitim Fakültelerinde Verilen Eğitimin Kalitesini Yükselteceğini Düşünüyorum.”
Türkiye’de yüksekeğitimde kaliteyi artırmaya yönelik çalışmaların son dönemlerde hız kazandığına dikkati çeken Prof. Dr. Mustafa Kibar, “Buna en iyi örnek olarak “Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönetmeliği”nin çıkarılması gösterilebilir. Bu yönetmelik kapsamında Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu (YÖDEK) oluşturulmuştur. Yine bu amaçla Eğitim Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) kurulmuştur. Bu çalışmaların ve kuruluşların, eğitim fakültelerinde uygulanan eğitim programlarının akreditasyonu, standartlarının oluşturulması ve değerlendirilmesi, değerlendirme sonucunda eğitim fakültelerinin programlarının yeniden düzenlenmesine katkıda bulunması beklenmektedir. Tüm bu çabaların eğitim fakültelerinde verilen eğitimin kalitesinin yükseltilmesine; ayrıca ülkemizin önemli bir eğitim sorunu olarak görülen nitelikli öğretmenlerin yetiştirilmesi sorununa çözüm üretmek adına önemli olduğunu düşünüyorum.” dedi.
Prof. Dr. Kibar, günümüz dünyasında yükseköğretimin, sadece meslekî formasyon kazandırmak hususunda değil, aynı zamanda evrensel insanlık birikiminden beslenen ve bu birikimin zenginleşmesine katkı sunan bireyler yetiştirmek hususunda da merkezi bir rol üstlendiğini vurguladı. |