Arama Bağlantılar ÇÜ Anasayfa
  HABER MERKEZİ  
 
 
Anasayfa
 
Hakkımızda
 
E-Bülten
 
Röportajlar
  Konuşma Metinleri
  Videolar
  Medyada ÇÜ
 
Haber Arşivi
 
İletişim
 

Eğitim Fakültesinde Bahar Şenliği Etkinlikleri

 

 

Adana (ÇÜHM) -

13.05.2013

Çukurova Üniversitesi 22. Bahar Şenlikleri kapsamında, Eğitim Fakültesi Mavi Salon’da “Eğitim Programları ve Öğretimden (EPÖ) Yansımalar” başlıklı etkinlik gerçekleştirildi. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğr. Üyelerinden Prof. Dr. Müfit Kömleksiz, ODTÜ Eğitim Fakültesi Ögr. Üyelerinden Prof. Dr. Ali Yıldırım, ÇÜ Ögr. Üyelerinden Doç. Dr. Ahmet Doğanay,  Doç. Dr. Mediha Sarı ve Yrd. Doç. Dr. Memet Karakuş’un  konuşmacı olarak katıldığı etkinlik sabah ve öğleden sonra olmak üzere iki oturumda gerçekleştirildi. Etkinliğe Ç.Ü. Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yaşar Aktaş Arnas ve Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Turan Akbaş'da katıldı. Prof. Dr. Turan Akbaş’ın açılış konuşmasıyla başlayan program, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yaşar Aktaş Arnas’ın söz almasıyla devam etti. Prof. Dr. Arnas, şenlikler kapsamında düzenlenen bilimsel etkinliklerin önemli olduğunu belirterek, özellikle Çukurova Üniversitesi’nin Bologna süreci içerisinde olduğu bu günlerde Eğitim Fakültesi’nin böyle bir çalıştay düzenlemesinin çok önemli olduğunu vurguladı.

Etkinlikte söz alan Yrd. Doç. Dr. Memet Karakuş “EPÖ’den Yansımalar” başlıklı sunumunda eğitim sisteminde 8 yıl kesintisiz eğitimden, kamuoyunda 4+4+4 olarak bilinen ve zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran kanuna kadar son yıllarda gerçekleştirilen değişikliklerden bahsetti. “Eğitim sistemimizdeki değişiklikler tutarsız ve bilimsel temelleri zayıf. Sorunlar parça parça ele alınılmamalı, bütünsel olarak incelenmeli ve çözülmelidir” diyen Yrd. Doç. Dr. Karakuş , 2013  yılında Portekiz’de gerçekleştirilen EPÖ Kongresi’nin 2015’te Çukurova Üniversitesinde yapılacağının müjdesini verdi.

 “Geçmişten Geleceğe EPÖ” başlıklı bir sunum  gerçekleştiren Doç. Dr. Ahmet Doğanay, katılımcılara Eğitim Fakültelerinin tarihsel kronolojisinden söz etti. “Nasıl daha iyi eğitim yapılır?” sorusunun tarih içindeki sürecinden söz eden Doç. Dr. Doğanay, Türk eğitim sisteminde yapılan değişikliklerin var olanı geliştirmek yerine, her seferinde yıkıp yeni baştan yapan, evrimci değil devrimci bir zihniyetle yapıldığını ifade etti. Doç. Dr. Doğanay ardından söz alan Prof. Dr. Müfit Kömleksiz, Yrd. Doç. Dr. Ruken Akar Vural’la birlikte yaptıkları, “Nasıl Bir Öğretmen Yetiştiriyoruz? Otoriteryenizm ve Ayrımcılık Üzerine Bir Araştırma” başlıklı çalışmalarından anekdotlar sundu. Prof. Dr. Kömleksiz, sınıf Öğretmenliği öğrencilerine 131 soru sorularak gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre, daha çok muhafazakâr, cinsel ve dinsel anlamda ayrımcı yapıda öğretmenler yetiştirildiğini söyledi.

Etkinliğin ilk bölümü sonunda, Prof. Dr. Ali Yıldırım’a Prof Dr. Yaşar Aktaş Arnas ve Prof. Dr. Müfit Kömleksiz’e Prof. Dr. Turan Akbaş plâketlerini takdim etti.

Etkinlik Programının 2. Oturumu Prof. Dr. Ali Yıldırım’ın “Öğretmen Eğitiminde Yeniden Yapılanma: Farklı Yaklaşımların Ülkemizdeki Yansımaları” başlıklı konuşmasıyla başladı. Öğrencinin başarısında, öğretmenin niteliğinin en önemli etken olduğunu söyleyen Prof. Dr. Yıldırım, bu nedenle öğretmen eğitiminin önemli olduğunu belirterek, “Öğretmen eğitimini geliştirebilirsek, sistemdeki sorunları çözebiliriz” dedi. Öncelikli olarak eğitimde uygulamayı çoğaltmanın gerekliliğinin altını çizen Prof. Dr. Yıldırım, Avrupa’da eğitimde uygulamanın arttırıldığını söyledi. Öğretmen eğitiminde program çeşitliliği olması gerektiğini belirten Prof. Dr. Yıldırım, standart modelle iyi öğretmen yetişemeyeceğini ifade etti. Prof. Dr. Yıldırım’ın konuşmasının ardından söz alan Doç. Dr. Mediha Sarı katılımcılarla, Yrd. Doç. Dr. Memet Karakuş ve Öğr. Gör. Andaç Çuhadar ile birlikte öğretmen eğitiminin kalitesiyle ilgili yaptıkları araştırmaya ilişkin veri paylaşımlarında bulundu. Doç. Dr. Sarı, Eğitim Fakültesi son sınıf öğrencileri ile yapılan anketin, öğrencilerin neredeyse yarısının verilen eğitimden ve derslerin işleniş şeklinden memnun olmadığını ortaya koyduğunu belirtti. Öğrencilerinin yarısına yakınının, öğretim elemanları ve fiziksel koşullardan da memnun olmadığını gözlediklerini söyleyen Doç. Dr. Sarı, tüm bunları düzeltecek gerekli heyecana sahip olduklarını ve iyileştirmeleri yapacaklarını ifade etti.

Etkinlikler toplu fotoğraf çekinilmesiyle sona erdi.

 

 

kişi ziyaret etmiştir

 



Çukurova Üniversitesi Haber Merkezi