Adana (ÇÜHM) -
06.12.2013
Çukurova Üniversitesi (Ç.Ü) Adana Meslek Yüksekokulu koordinatörlüğünde yürütülen Avrupa Birliği Bakanlığı AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından desteklenen “Aday Mesleki Eğitim Mezunlarının İstihdamı için Kaynak e-Portfolyo Sistemi” Projesinin tanıtım toplantısı yapıldı. Yükseköğrenime devam eden ve mezun olan öğrencilerin istihdamının amaçlandığı proje Ekim 2015’te sona erecek.
Adana Massel Otel’de gerçekleştirilen proje tanıtım toplantısı Çukurova Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Hasan Fenercioğlu’nun açılış konuşmasıyla başladı. Ç.Ü. Adana Meslek Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Haydar Şengül, e-portfolyo projesiyle, yükseköğrenime devam eden ve mezun olan öğrencilere ulaşmayı amaçladıklarını belirterek, projenin aynı zamanda mesleki eğitim çatısı içerisinde bulunan öğretim elemanları, eğiticiler, idareciler, program planlayıcıları, şirket idarecileri ve danışmanları, iş başvurusunda şirket içi oryantasyonu sağlayan eğitim danışmanı ve uygulayıcıları, iş yerindeki gençleri denetleyip yöneten diğer tüm personeli de kapsadığını vurguladı.
Rehber Kullanım Klavuzu, Proje Ortağı Ülkelerin Dillerinde Oluşturulacak
Müdür Yardımcısı Öğretim Görevlisi Dr. Mesut Özonur da, proje ortağı ülkelerin (Türkiye, Macaristan, Polonya, İspanya, Portekiz) dillerinde ve İngilizce olarak rehber kullanım kılavuzu oluşturulacağını söyledi. Dr. Özonur, “projemiz, genç mezunların istihdamına yönelik olarak, sadece mesleki beceri ve yeterlilikleri açısından kalmayıp aynı zamanda da onların kişisel, sosyal ve metodolojik yeteneklerini ortaya çıkaracak” dedi.
Proje, Değişken, Bireysel ve Öğrenme Merkezli
Son olarak söz alan Proje yürütücüsü Öğretim Görevlisi Çetin İlin, projenin, Avrupa’da ve Proje ortağı ülkeler içerisinde belirgin bir ihtiyaç olan, öğrencilerin ve mezunların öğrenimleri boyunca elde ettikleri becerilerini, gelecekteki kalifiye işgücü ile önemli ölçüde etkileşim içerisinde bulundurarak güçlendirmelerine cevap vereceğini anlattı. İlin, “e-Portfolyo Projesi hem ulusal hem de Avrupa düzeyinde değişken, bireysel ve öğrenme merkezli bir öğrenme yaklaşımı geliştirmeye yönelik olacak” şeklinde konuştu.
|