| 
	        
	          |  |  |  | 
	    
	      | Çukurova Uluslararası İngilizce Öğretmenleri Konferansı Çukurova Üniversitesi’nde Yapıldı
 |  
	      |  |      
          
            | Adana (ÇÜHM) - 29.05.2017 Çukurova Uluslararası  İngilizce Öğretmenleri Konferansı’nın (CUELT) 3.’sü bu yıl Çukurova  Üniversitesi (ÇÜ) ev sahipliğinde Mithat Özsan Amfisi’nde gerçekleştirildi. İngiliz Dili Eğitimi ve  Öğretimi alanında önde gelen konferanslardan biri olmayı başaran CUELT  konferansının düzenleyicisi ÇÜ Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Anabilim Dalı  Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hasan Bedir başkanlığında, bu alandaki araştırmacıların  bir araya geldiği etkinliğin teması ise   “21. Yüzyılda İngiliz Dili Öğrenimi ve Öğretimini Yeniden  Şekillendirmek” olarak belirlendi. |  
            | Prof. Dr. Doğanay; “Eğitim Sadece Bilgi Aktarma İşinden  Ziyade Öğrencide Öğrenme İsteği Uyandırmak.”                 Çukurova Üniversitesi  Eğitim Fakültesi’nin katkılarıyla gerçekleşen konferansın açılış konuşmasını  Eğitim Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Ahmet Doğanay yaptı. Prof. Dr. Doğanay,  İngilizce eğitiminin öğrencilere yalnızca kelime, okuma, yazma, konuşma ve dilbilgisi  öğretmek olmadığını belirterek, “Dil öğretimi aynı zamanda öğrencilere değişen  dünyada hayatta kalma becerileri edindirmeyi gerektirmektedir.” dedi. 21.  yüzyılda eğitimde yeni bir yönelimin de öğrencinin bilişsel alanına verilen  önem olduğuna değinen Prof. Dr. Doğanay, eğitimin sadece bilgi aktarma işinden  ziyade öğrencide öğrenme isteği uyandırmak olduğunu söyledi.  |  |  
            | “Öğretmenler Olarak Öğrencilerimize Beceri Kazandırmak  İçin Ne Yapmalıyız?”                 Organizasyon  komitesinden Prof. Dr. Zuhal Okan ise konferansın öğretmenlerin hizmet içi  gelişimlerini desteklemek ve sürekli kılmak için düzenlendiğini hatırlatarak  dil eğitiminin doğasının sürekli değiştiğini, geleneksel eğitim yöntemlerinin  yerini daha yenilikçi, bilgiyi öğrenme, öğretme ve edinme yollarının aldığı bir  çağa girdiğini söyledi. Coğrafik ve fiziksel sınırların teknoloji yardımıyla  aşıldığı, öğrencilerin gramer öğrenimi ve ezber yöntemlerinden ziyade  çevrelerindeki dünyaya erişmek için yeni yollar aradığı bir dönemde olunduğunu  belirten Prof. Dr. Okan, “Bu da bizi öğrencilerimizin 21.yüzyılda gereksinim  duydukları becerileri kazanmalarına yardımcı olmamız gerekliliğini getiriyor.  Konferansın yanıt bulmak istediği ana sorulardan biri de bu zaten; öğretmenler  olarak öğrencilerimize eleştirel düşünme, yaratıcılık, dijital okur-yazarlık,  iletişim, problem çözme ve kendini ifade etme gibi becerileri kazandırmak için  ne yapmalıyız?” şeklinde konuştu. |  |  
            | Konferans 150 Oturumda 300 Katılımcıyla Tamamlandı.                  Konferans Komitesi  Başkanı Doç. Dr. Hasan Bedir ise, eğitimin yıllardır insan refahının ve ulusal  üretkenliğin temel bir bileşeni olduğunu belirterek, küresel ekonominin  büyümesi ve istikrarı için öğrencilerin 21. yüzyıl gereklerine uygun, öğrenme  becerileri olan, eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme, beraber çalışma  ve iletişim kurabilme becerilerini kazanmaları ve kullanmaları gerektiğine  dikkati çekti. CUELT-2017’nın yaklaşık  150 eşzamanlı oturumdan oluştuğunu belirten Doç. Dr. Bedir, ulusal ve uluslararası  sunumlar ile CUELT 2017’nın yaklaşık 300 katılımcıyla tamamlandığını söyledi.  Konferansın İngilizce dil öğrenimi ve öğretiminde çalışan akademisyenleri,  sınıf içi uygulamaları yapan araştırmacı ve öğretmenleri bir araya getirdiğine  vurgu yapan Doç. Dr. Bedir, bu konulardaki araştırmaların sonuçları ve  gelecekteki yeni yöntemlerini hep beraber tartışmak ve paylaşmak amacıyla  konferansın yapıldığını söyledi.  |  
            | .jpg) | .jpg) |  
            | Daha sonra çağrılı  konuşmacılar Prof. Dr. Yasemin Bayyurt, Prof. Dr. Iga Maria Lehman, Doç. Dr. Lisya  Seloni ve Doç. Dr. Esim Gürsoy sunumlarını yaptı. Konferans farklı salonlarda  eş zamanlı sunumların yapılması ve anı fotoğrafı çekilmesiyle son buldu.  |  
            | .jpg) | .jpg) |    
           
           
           
   kişi ziyaret etmiştir
 
              
 |         |