Arama Bağlantılar ÇÜ Anasayfa
  HABER MERKEZİ  
 
 
Anasayfa
 
Hakkımızda
 
E-Bülten
 
Röportajlar
  Konuşma Metinleri
  Videolar
  Medyada ÇÜ
 
Haber Arşivi
 
İletişim
 

Ç.Ü. İletişim Fakültesi, Reklamcı / Yayıncı Mustafa Öncül’ü Ağırladı…

 

 

Adana (ÇÜHM) -

15.01.2014

Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi’nce düzenlenen ‘İletişim Seminerleri’ nin bu haftaki konuğu Reklamcı/Yayıncı Mustafa Öncül oldu. İletişim Fakültesi öğrencilerinin ilgiyle dinlediği söyleşide “Yumurta Kapıya Gelmeden…” adlı sunumunu aktaran Öncül, sunum sonrası öğrencilerin sorularına da yanıt verdi.

Alanlarında tanınan iletişim akademisyenleri, gazeteciler, film yönetmenleri, reklamcılar, kurumsal iletişimciler ve sivil toplum örgütü temsilcilerini her hafta öğrencilerle buluşturarak tecrübelerinden faydalanmalarını sağlamak amacıyla Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen İletişim Seminerleri, 2014 yılında ilk olarak Reklamcı ve Yayıncı Mustafa Öncül’ü ağırladı.

Öncül: “Sadece Okul Değil, İş Deneyimi de Önemli”

Öncül, “Yumurta Kapıya Gelmeden…” başlıklı sunumunda, reklamcılık deneyimini üniversite yıllarından başlayarak anlattı. Kurduğu reklam/yayın şirketi aracılığıyla yaptığı işlerden örnekler, kampanyaların oluşum ve yapım süreci hakkında bilgiler veren Mustafa Öncül, reklamcılık için öncelikle fikir veya proje sahibi olunması ve bu yönde çaba gösterilmesi gerektiğinin altını çizerek, “üniversiteden mezun olunduğunda tercih edilen bir çalışan olmak için sadece okulun değil iş deneyiminin de olması gerekiyor” dedi.

Yumurta Kapıya Gelmeden…

Mustafa Öncül örnekler eşliğinde araştırmacı bir kişiliğe ve çalışma deneyimine sahip olmanın önemini vurgularken, çalışma hayatına başlarken sıkıntı çekilmek istenmiyor ise, “yumurta kapıya gelmeden…” önlem almanın ve meslek edinmek istenilen alanda pratik olarak kendini geliştirmeye çalışmanın, bunun için emek ve zaman harcamanın önemine değindi.

Farklı Pencereden Bakabilmek ve Empati Şart

Konferansın ikinci kısmında öğrencilerin sorularını yanıtlayan Öncül, genç iletişimci adaylarına destek olabileceğini ve birlikte çalışabileceğine işaret ederken, hayata farklı pencerelerden bakabilmenin ve empati kurabilmenin şart olduğunu söyledi.

“Reklamın kötüsü olmaz” sözünün doğru olmadığını da savunan Mustafa Öncül, “reklamın kötüsü olur, piyasa başarısı ve müşteri memnuniyeti çok önemli olmakla birlikte öncelikle iyi iş üretmek gerekir” dedi.

 

 

 

kişi ziyaret etmiştir

 



Çukurova Üniversitesi Haber Merkezi