“Operatist Masaları Ayrılmış Durumda. Kampüs İçerisinden Arandığında Ayrı, Dışarıdan Arandığında Farklı Lamba Yanıyor.”
Gelen çağrıları nasıl, neye göre cevaplıyorsunuz? Üniversite içi veya dışından arandığını nasıl anlıyorsunuz?
Operatist masaları ayrılmış durumda. Kampüs içerisinden arandığında ayrı, dışarıdan arandığında farklı lamba yanıyor.
Bizimle birlikte çalışan öğrencileri kampüs içerisini cevaplaması için çalıştırıyoruz. Hepsi ayrı ayrı eğitimden geçtikten sonra telefonlara yanıt verir duruma geliyor. Her biri çalan telefonu, “Çukurova Üniversitesi buyurun” diyerek yanıtlıyor. Balcalı Hastanesi’nin arandığı kısım konusunda daha hassas davranıyoruz. Arayan kişiye kızmadan, hangi katta yattığını, ne ile ilgili geldiğini doğru bir şekilde sorup hattı bağlıyoruz. Ayrıca grup başlarımız var. Telekom’a numaraları verdik. Vatandaş 118’i aradığında ya da diğer bilinmeyen numaraları aradığında belli grup başlarımız var. Bizi 30 kişi bir anda arıyor ve 30 tane numara taranıyor. Santralimiz arayanları sıraya koyuyor. Ona göre santral memuru hattı cevaplıyor. Şu an 80 kişi aynı anda bir hattı arayabiliyor. İnşallah yakın zamanda santralimiz yenilenecek ve daha da iyi hizmet vereceğiz.
“Yıllık 730 Bin Çağrıyı Cevaplıyoruz…”
Günlük ve yıllık kaç kez “alo” diyorsunuz; kaç çağrıyı cevaplıyorsunuz?
Hemen belirteyim, günde 2 binin üzerinde dış çağrıyı, yani üniversitemizi dışarıdan arayan vatandaşlarımızın çağrısını cevaplıyoruz. Bu da yıllık 730 bin çağrıyı cevapladığımız anlamına geliyor.
Çağrının yoğun olduğu saatler var mı?
Sabah 10:00 ile 11:30, akşam 16:30 ile 18:30 inanılmaz yoğun. Akşam bu saatlerde memurlarımızı da duruma göre yoğunlaştırıyoruz. Belli periyotlarda arkadaşlarımız dinlenerek bu işi devam ettiriyor. Geceyi gündüze karıştırmıyoruz. Gece çalışan ekip ayrı, gündüz çalışan ekip ayrı. Gece çalışan ekip Acil’i çok iyi tanıyor. O ekiple çalışıyor sürekli. Yani hastane kısmında çalışan operatist arkadaşı çağırıp bir isim versem ve “Bu kişi günde kaç kez arıyor?” desem hemen yanıtını alabilirim. O denli tanıyabiliyor personelimiz. Hepsi konusunda gerçekten deneyimli arkadaşlarımız.
Personel konusunu açmışken deneyimlerinizden söz ettiniz. Malum, Üniversitemiz uluslararasılaşma konusunda çok önemli adımlar atıyor, çalışmalar yapıyor. Yabancı biri aradığında lisan sorununu nasıl çözüyorsunuz? Yabancı dil durumu nedir?
Memur arkadaşlarımızda böyle bir dil arama şansımız yok. Ancak SKS Daire Başkanlığı (Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı) sayesinde bizimle çalışmaya başlayan öğrencilerimiz de bu şartı arıyoruz. Öğrencileri bu doğrultuda seçiyoruz. Yani yabancı dil konusunda öğrenci arkadaşlarımızdan destek alıyoruz. |