Adana (ÇÜHM) -
26.01.2017
İlkokul, ortaokul ve liselerde 19 Eylül 2016 tarihinde başlayan dersler, ödevler ve sınavlarla yoğun geçen eğitim öğretim yılının birinci döneminin ardından öğrenciler için 15 günlük dinlenme anlamına gelen sömestr tatili devam ediyor.
Amacı dinlenmek ve ders çalışmaya ya da dersle ilgili faaliyetlere ara vermek olan bu tatil döneminin en verimli şekilde geçirilmesi gerektiğini belirten Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Meral Atıcı, bu tatilin okulların açık olduğu zaman, yoğunluktan dolayı yapılamayan etkinlikler için de bir fırsat olarak görülmesi gerektiğini söyledi. |
“Nasıl ki, öğrenciler eğitim öğretim döneminde okul, dersler ve çeşitli etkinlikler için bir zaman planlaması yapıyorlarsa tatil için de böyle bir planlama yaparak zamanlarını en iyi şekilde dinlenerek ve eğlenerek geçirebilirler.” diyen Prof. Dr. Atıcı, “Psikolojik danışmanlar genellikle öğrencilere ders çalışırken ortalama 45 dakika ders çalışma ve 15 dakika dinlenme araları vermelerini, bu aralarda da kesinlikle zihinsel bir etkinlikte bulunmamalarını önermektedirler. Benzer şekilde sömestr tatili de yoğun çalışmalarla geçecek ikinci dönem için dinlenilen ve enerji toplanılan bir mola olarak düşünülebilir.” şeklinde konuştu. |
|
Tatilde Ders Çalışmaktan Uzak Durun.
Tatilde günlük okul hayatında yapılanlardan farklı bir şeyler yapmanın öğrencilerin çeşitli ihtiyaçlarına (dinlenme, eğlenme, sosyalleşme) hitap etmek açısından önemli olduğuna vurgu yapan Prof. Dr. Atıcı, öğrencilerin ders çalışmaktan uzak durmalarını önerdi. Eğer TEOG, YGS gibi sınavlara hazırlanma aşamasında olan öğrenciler ya da zorunlu olarak yapmaları gereken ödevleri olan öğrenciler varsa günün belirli bir süresini bunlara ayırıp kalan zamanda başka etkinlikler yapılması gerektiğinin altını çizen Prof. Dr. Atıcı şunları kaydetti;
“Ailenin de olanak ve zamanı elverdiği sürece yaşanılan şehirden farklı şehirlere seyahat ya da aynı şehir içinde gezilip görülebilecek doğal, tarihi yerlere ziyaret, doğa ile baş başa olabilecekleri geziler, dinlendirici ve kültürel açıdan zengin etkinlikler içinde yer alabilir. Yine etkili bir zaman planlaması ile öğrenciler bulundukları şehirde kalarak da sevdikleri, eğlenebilecekleri etkinliklere yer verebilirler. Bunlar arasında arkadaşlarla buluşma ve sosyal bir etkinlikte bulunma, sinemaya, tiyatroya gitme, kitap okuma, ev işlerinde ebeveynlere yardım etme, kardeş ya da yaşıtlarıyla mümkünse ev dışında bahçede oyun oynama ve spor yapma gibi etkinlikler olabilir. Unutulmamalıdır ki tatilde amaç dinlenmek ve okul zamanında yapılanlardan farklı bir etkinlik içinde olmaktır.”
Televizyon, Telefon ve Bilgisayarda Az Zaman Geçirilmeli.
Anne, baba ve kardeşlerle hoş, keyifli ve doyurucu zaman geçirilmesinin dinlendirici olması yanında çocuğun ait olma, sevgi, saygı gibi gereksinimlerini gidermede yaşamsal öneme sahip olduğunu belirten Prof. Dr. Meral Atıcı, birlikte kaliteli ve doyum verici zaman geçirmenin çocukların güzel bir aile ortamına sahip olduklarını tatil aracılığıyla bir kere daha hissetmeleri bakımından onların duygusal ve sosyal gelişimlerinde ve akademik başarılarında anahtar bir role sahip olduğunu söyledi. Prof. Dr. Atıcı televizyon izleme, telefon ve bilgisayarda zaman geçirmeye mümkün olduğunca az zaman ayrılması gerektiğini, bunların yerine evde bulunulan zamanlarda kitap, gazete, dergi okuma ve sohbet etmenin tercih edilmesi gerektiğini ifade etti. Çocukların yoğun okul döneminde ebeveynleriyle yeterli zaman geçiremediğini hatırlatan Prof. Dr. Atıcı, “Ebeveynlerin çocuklarıyla etkili bir iletişim içinde olmaları, onlarla karşılıklı dinleme ve konuşmaya dayalı bir diyalog içinde çeşitli konularda sohbet etmeleri en az iyi planlanmış bir tatil seyahati kadar önemlidir.” dedi. |