Su ürünleri mühendisliği eğitiminin hedefine ulaşabilmesi için, teorik eğitimlerin kapsamlı uygulamalarla desteklenmesi gerektiğini belirten Yrd. Doç. Dr. Özyurt, sucul ekosistemi ve bu ekosistemi kullanan canlı kaynaklarını tanımak ancak doğada yapılacak gözlemlerle mümkün olacağını ifade etti. Su ürünleri avcılığı yöntemleri malzeme, av süresi, av saati gibi parametreler bakımından tamamen mesleki balıkçılığa uygun olarak yapıldığını belirten Yrd. Doç. Dr. Özyurt, operasyonlar kimi zaman gece yarısı, kimi zaman sabah 05:00’de başladığını söyledi.
Su ürünleri avcılığı faaliyetlerinden elde edilen su ürünleri (balık, karides, yengeç vs) ise bir takım işleme uygulamalarına materyal olarak kullanıldığını belirten Yrd. Doç. Dr. Özyurt, elde edilen farklı su ürünleri temizlenmekte, filetosu çıkarılmakta, ekonomik değeri olmayanlardan silaj (fermente edilmiş hayvan yemi) yapıldığını belirtti.
Yrd. Doç. Dr. Özyurt staj faaliyetinde düzenli olarak yapılan diğer bir faaliyetin, deniz kenarlarında sıklıkla rastladığımız deniz kabuklarının tanıtılmasıyla ilgili olduğunu ifade etti. Temel bilimler akademik personelinin gözetiminde yürütülen bu faaliyette sahil kesimi taranarak bivalvia, gastropoda gibi canlı gruplarının örnekleri toplanmakta, bunların yaşamları morfolojik yapıları hakkında bilgi verildiğini, tesis yakınlarında bulunan bataklık bölgeden çamur örnekleri alınarak bu çamur içinde yaşayan poliketler çıkarılarak incelendiğini söyledi.
Diğer staj uygulamaları hakkında da bilgi veren Yrd. Doç. Dr. Özyurt, öğrencilerin miralar ile sahil hattında ölçümler yaptığını ve balık havuzlarına ilaç uygulama, balıklara aşı vurma, parazit tarama ve antibiyagram uygulamaları konusunda faaliyetler yapıldığını ifade etti.
|