Çukurova Üniversitesi Bilim İnsanları yaptıkları araştırmanın sonuç bildirisini ise 5 başlık altında toplayarak şu şekilde açıkladı;
1-Bir hikaye dahilinde kullanılırsa daha faydalı olur;
Hayal gücü bilgiden önemlidir. Hikayeleştirilerek yapılan Tablet PC oyun etkinlikleri çocukların hayal güçlerini işe koşmalarını teşvik edilebilir.
2-Birlikte kullanım teşvik edilmeli:
Çocuklar arasında bireysel farklılıklar olduğu için, bu sorunu aşmak amacıyla akran öğrenmesi teşvik edilmeli ve birbirlerine yardım eden, destekleyen gruplar oluşturulmalıdır. Sınıf içerisinde uygulama zamanı boyunca akran öğrenmeleri gerçekleşmektedir. Çocuklar akranlarıyla gerek etkileşim yoluyla birlikte çalışarak, birbirlerine rehber olarak, gerekse de birbirlerini gözlemleyerek öğrenmişlerdir. Bu nedenle etkileşimli birlikte kullanım önerilmektedir.
3-Hareketsiz kalmak çocuklar için önemli bir sorundur;
30 dakikadan sonra çocuklar hareketsiz kalmakta zorlanıyorlar. Çocukların anatomik yapısı uzun süreli olarak sandalyelerde oturmaya uygun olmadığından ve çocuklar fazla enerjilerini harcamaya yani hareket etmeye ihtiyaç duymaktadırlar. Çocuklar tablet PC yi bırakmak istemediklerinden ayakta gezerek ya da masa üzerine yatarak tablet PC kullanma gibi durumlar ortaya çıkmaktadır. Bunu önlemek için çocuklara uzun süre, saatlerce, tablet PC kullandırılmamalıdır.
4-Tablet PC kullanım Süresine Ait Sınırlar;
Çocukların gelişimleri açısından değerlendirildiğinde Tablet pc kullanımına belirli bir sınır getirilmesi gerekmektedir. Tablet PC kullanımı el becerileri ve ince motor gelişimlerini desteklediği gibi tek yönlü uzun süreli kullanımı durumlarında çocuğun sosyal-duygusal gelişimi, dil gelişimi ve kaba motor gelişimi gibi diğer gelişim alanlarını sekteye uğratması da mümkündür. Bu bağlamda özellikle okul öncesi dönemdeki çocukların günde 40 dakidan fazla tablet PC ile oyun oynamamaları gerekmektedir. Ayrıca Tablet PC’lerin her gün kullanıldığında bazı çocuklarda hızla bağımlılığa dönüştüğü, hayatının ayrılmaz bir parçası olduğuna dair örneklere literatürde rastlanmaktadır. Bu nedenle Tablet PC’lerin okul öncesi çocuklara her gün değil haftada en fazla 3-4 gün kullandırılması daha uygundur.
5-Çocuklar Arası Zorbalığa Dikkat Edilmelidir;
Uygulamalar sırasında bazı çocukların diğer çocuklara baskı kurdukları ya da baskı kurmaya çalıştıkları gözlenmiştir (Tablet PC’yi daha uzun süre kullanma, paylaşmak istememe, diğerlerine ya da diğer cinsiyetten olana oyun seçiminde fırsat tanımama vb.). Bu bağlamda grup etkinliklerinde rotasyonun bu olumsuz durumun etkilerini en aza indireceği öngörülmektedir.
|