Arama Bağlantılar ÇÜ Anasayfa
  HABER MERKEZİ  
 
 
Anasayfa
 
Hakkımızda
 
E-Bülten
 
Röportajlar
  Konuşma Metinleri
  Videolar
  Medyada ÇÜ
 
Haber Arşivi
 
İletişim
 

Haberi kaynağından buldular:Temsa’dan Yerli Elektrikli Otobüs…

 

 

Adana (ÇÜHM) -

29.03.2016

Çukurova Üniversitesi İletişim Bilimleri Bölümü öğrencileri ‘Ekonomi Gazeteciliği’ dersi için gittikleri Temsa’da Genel Müdür Dinçer Çelik’ten sevindirici bir haberin bilgilerini aldı: “Temsa, Türkiye’nin yüzde 100 yerli ilk elektrikli otobüsün tanıtımına hazırlanıyor.”

Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) İletişim Fakültesi İletişim Bilimleri Bölümü öğrencileri bu haftaki ‘Ekonomi Gazeteciliği’ dersini Temsa’da işledi. Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, ÇÜ Öğretim Görevlisi Mehmet Uluğtürkan, Temsa Kurumsal İletişim Müdürü Ebru Ersan’ın  katıldığı derste öğrenciler, sorularını yerli otomotiv üzerine yoğunlaştırdı. Sorular karşılıksız kalmadı ve Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik sevindirici bir haberi İletişim öğrencilerine verdi:  “ASELSAN işbirliğiyle geliştirilen Türkiye’nin yüzde 100 yerli ilk elektrikli otobüsünü ürettik. ‘Avenue EV’ adını verdiğimiz markanın tanıtımını yapmaya hazırlanıyoruz.”

Düşük Maliyetli Bir Araç

ASELSAN’ın geliştirdiği geliştirilen motor ve batarya sistemlerinin Temsa tarafından geliştirilen otobüslere entegre edileceğini anlatan Genel Müdür Çelik, “Milli, özgün, yüksek güvenilirlikli, düşük maliyetli ve verimli teknolojiye sahip bu ürünümüzle küresel pazardaki etkinliğimizi artıracağız” dedi.

Adana’da üretilen otobüslerin dünyanın 66 ülkesinde yol kat ettiğini, kullanıcıları tarafından beğenilen modellerin tüketici tercihleri çerçevesinde her yıl  daha da geliştirildiğini belirten Çelik, “Temsa, rakiplerini takip eden değil, sektörün takip ettiği markalar arasına girdi. Ar-Ge birimimizde 150’yi aşkın mühendis arkadaşımızın görev yaptığı tesislerimizde yılda 3 bin aracı yollarla buluşturuyoruz. Başta ABD ve Avrupa Ülkeleri olmak üzere var olduğumuz her yerde etkinliğimizi artırıyoruz.” diye konuştu.

Yerli Tedarikçiyle İşbirliği

Bir otobüsün yaklaşık 6 bin parçadan oluştuğunu, üretimde yerli oranını yüzde 70’lere kadar yükselttiklerini anlatan Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, “En rahat, en konforlu, en güvenli ve en ekonomik otobüsleri pazara sunuyoruz. Türkiye’deki pazar liderliğimizi dünyanın birçok ülkesine taşımak için çalışıyoruz. Bunu yaparken yerli tedarikçilerimizle, üniversitelerimizle işbirliği yapıyoruz” dedi.

ÇÜ İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Mehmet Uluğtürkan da kurumsal iletişim uygulamalarını ve ekonomi gazeteciliğini sahada öğrenmenin genç iletişimcilerin meslek yaşamına önemli katkı sağlayacağını söyledi. Temsa Kurumsal İletişim Müdürü Ebru Ersan da “Öğrencilerimizle her zaman birlikte çalışmaya, deneyimlerimizi aktarmaya hazırız.” dedi. 

 

 

kişi ziyaret etmiştir

 



Çukurova Üniversitesi Haber Merkezi